Van Port Fairy naar Halls Gap ( Grampians)

10 november 2016 - Halls Gap, Australië

Heb gelimiteerde wifi dus weet niet hoe ver ik kom, en met mn australische simkaart geen bereik. Gisteren eerst naar australisch oudste national park gereden . Elk zichzelf respecterend dorp heeft wel iets wat het oudste is , het beetje historisch erfgoed wat je hebt moet je tich koesteren. Over de aboriginals later! Verder een nigals saaie weg naar de Grampians, een soort alpen maar dan met eucalyptusbomen en mimosa ( denk ik moet ik nog even opzoeken) en kangeroes ipv steenbokken . Onderweg nergens parkeerplaatsen en geen toiletten,stoppen moet je bij een tankstation( die zijn er ook niet veel) of in een dorpje elk dorp heeft een openbaar toilet en meestal best netjes! Prullebakken zie je hier ook nergens iedereen neemt zn eigen rotzooi mee, zelfs bij de barbies ( bbq) die hier overal voor algemeen gebruik staan , ziet het er keurig uit. Ook bij restaurant moet je vaak een toeristische route afleggen voor je het openbare of ander toilet vind ! En dat is ook grappig , restaurants zijn fully licenced of BYO , bring your own, en dan moet je nog even door de drank drive thru. Fietsen is hier heeeel populair maar levensgevaarlijk, en dat is raar want Australië is heel veilig, ze laten niks aan het toeval over, er staat zelfs om de 100 meter een bird met de mededeling dat men in Australië links rijdt, is dat niet fijn ? Die hordes fietsers noemen ze hier mamil's , middle aged men in lycra ( collega overbuurman)
Heb hier alle outlooks en een paar trails gelopen ,paardige mensen ontmoet, veel duitsers en aziaten ( maar die lopen geen trails) 1 nederlands echtpaar. Morgen op tijd weg want vlieg terug naar Sydney voor een korte zeiltocht dus zal morgen niet bloggen , maar jullie horen snel weer van me. Vind jullie positieve reacties trouwens erg leuk !

1. Je reisgenoot:
    10 november 2016
    Haha, en anders gewoon wildplassen El :) Wat een overweldigende natuur. Veel zeilplezier alvast, dikke dikke kuzzzz
  2. Biep:
    Klinkt goed allemaal!
    Geniet van je zeiltocht enneee
    Toch nog een "zeilmeisje"
  3. Gré:
    10 november 2016
    Wat een mooi ruig stukje Australië! Geen toerst te bekennen.Één grote toilet zou ik zeggen. Veel plezier met zeilen,en hopelijk walvissen en haaien spotten.
  4. Saskia:
    10 november 2016
    Die MAMIL 's houden we erin!! Ik zie ze voor me!
    Wat een prachtige foto's van prachtige natuur. Have fun sailing and spotting whales!
  5. Sylvia:
    10 november 2016
    Mooie trip ben je ah maken hoor. Geniet van de zeiltocht en dan naar andere deel van Australië. Je komt dan wel heel dicht in de buurt van mn dochter (wil ik ook ).
    Goede vlucht naar Sydney
  6. Han.:
    11 november 2016
    Lieve Ellen,
    Bedankt voor je reisverhaal. Je kijk op de wereld krijgt een extra demensi . Heb gisteren echter zelf ook een zeer educative excursie gehad n.l. naar de "ketel 1 fabriek" in Schiedam (45000 flessen per dag naar Amerika,als ketel 1 wodka. Goeie reis en tot horens PA.
  7. Karin:
    12 november 2016
    Hei eine Traumreise.. lass es dir gut gehen und geniesse!!! Lebe den Tag und deinen Traum K