Nee geen lassie, maar een hele grote oranje steen

15 november 2016 - Ayers Rock, Australië

Terwijl jullie in de kou sinterklaas verwelkomen, zit ik hier in het midden van Australië, heel warm , veel vliegen ( vandaar dat ik gesluierd rondloop) maar prachtig. Het heeft de laatste tijd wat geregend dus het is best groen en er bloeit van alles. Vanmorgen om 4.15 opgestaan en met een ranger de 12 km rond de rode rots gelopen . zo vroeg want ten eerste is het dan nog niet zo warm en ten tweede is het magisch bij zonsopgang. Veel geleerd over de aboriginals , dit is een heilige plek voor ze en zij hebben het hier ook voor het zeggen, sommige delen mogen ook niet gefotografeerd worden . De ranger was trouwens een belgische , en verder een klein groepje australiërs en amerikanen , aangenaam gezelschelschap! Straks als het donker is ga ik naar de Field of light experience. Dit is een project van de kunstenaar Bruce Monro en hij heeft 50.000 lampjes op steeltjes in een deel van de woestijn geplaatst die in allerlei kleuren oplichten . Als het lukt stuur ik daar nog een foto van ! Tot later!

1. Annemieke steinkamp:
    15 november 2016
    Jij doet wel echt heel bijzondere dingen. Geweldig ! Ik krijg zin om deze reis in je voetsporen ook te maken. Blijf genieten! Lieve groet uit een nat, koud, herfstachtig Nederland
  2. Angelique:
    15 november 2016
    Wow Ellen! Vast een indrukwekkend gezicht al die lampjes in de woestijn.