Machu picchu dag 2

17 oktober 2017 - Machu Picchu, Peru

Om 5 uur worden we gewekt door de dragers met een kopje cocathee. Rugzak pakken en om 5.30 ontbijt, 6 uur weg.Elvis leert ons eerst nog hoe nou echt cocabladeren moet kauwen, niet 2 blaadjes in je mons zoals in de gidsen staat maar 30 op elkaar stapelen en tussen je kiezen stoppen, af en toe kauwen. Het houd je wakker en fit en je hebt minder last van de hoogte. Het eerste deel is nog te doen maar dan moeten we toch de dead womens pass over 4200m . Het is de hoogte, de eindeloze traptredes, 50 m voor de top kan ik alleen nog maar janken . Ik wacht op Mieke en volledig stuk nemen we samen de laatste treden . Oké dan ben je boven en denk jippie nu alleen nog maar naar beneden. Hmm dat was toch niet zo easy. Alleen maar rotsen en stenen soms als trap soms alleen maar ongemakkelijk pad. Het begon ook nog te regenen dus werd best glad , blij met onze stokken om af te steunen. Toch kwamen we als 1 van de eersten op het volgende camp aan , hier overnachten de meeste hikers dus het is best druk. Ondertussen kennen we al een aantal mensen uit de andere groepen , er is een groep van 29 ieren, fransen , geen Nederlanders.
Weer heerlijk gegeten en weer om 20.00 uur in bed, om 21.00 is het stil op het camp.