Machu picchu dag1

17 oktober 2017 - Machu Picchu, Peru

Om 6.30 zijn we opgepikt door Elvis, onze gids voor de komende dagen . Onderweg 2 dragers en de kok opgehaald en na 2 uur rijden in Ollantaytambo ontbeten en wat repen en drinken gekocht. Toen nog 2 uur naar het begin van de trail. Hier worden de dragers gecheckt, ze mogen niet meer dan 25/30 kilo op hun rug en zij moeten eerst vertrekkken. Daarna mogen wij de trail op. Je mag hier alleen met gids lopen, de controles zijn streng en per dag migen er niet meer dan 400 mensen op de trail incl dragers koks en gidsen . Onderweg komen we een handelsplaats tegen waar de inca's aardappels en mais tegen vruchten en cocabladeren uit het Amazonegebied ruilden. Bij de stop voor de lunchwas de tent al opgezet en de lunch was al klaar . De tent was met plastic in kook en eetgedeelte verdeeld. Na de lunch nog 2 uur gelopen, het was goed te doen 12 km en nog niet veel stijging . Op 3000m dan onze " camping" daar stonden we als enigen , heeel pittoresk😄. Na even relaxmomentje om 17.30 tmet hapje en 18.30 avondeten . Het is onvoorstelbaar wat Viktor onze kok tovert op zn 2 kookpitjes het is allemaal heerlijk! Om 20.00 liggen we in bed 😂, jaja echt. Morgen om 5 uur op voor de zwaarste tocht, we slapen als babyalpaca's zoals ze hier zeggen want we hebben geen idee hoe zwaar, geen idee dat deze hele trail 77000 traptredes heeft sommige hoog andere laag, en verder ook nergens een glad pad alleen maar grote keien ! Nee we slapen heerlijk😀

1. Wendy de Lange:
    17 oktober 2017