Kathmandu

9 oktober 2019 - Kathmandu, Nepal

Dat was wel kort verhaal gisteren, maar we waren echt heel moe😅. Dus hier nog even stukje Kathmandu.

Het verkeer hier is een chaos, er zijn geen regels en geen verkeersborden of stoplichten. In principe rijden ze links denk ik, het is wat onduidelijk😂. De wegen zitten vol gaten en de taxi's vallen bijna uit elkaar. Een wonder dat we heelhuids bij de Pashupatinath tempel zijn aangekomen! Een 1600 honderd jaar oud hindu tempelcomplex. Zoals overal hier is er veel verwoest door de aardbeving 4 jaar geleden.Ook hier weer veel mensen feestelijk gekleed met mooie offermandjes met bloemen en wierook en rijsttakjes achter hun oor. Het is niet alleen een offerfeest, het is een festival van een week😃. Hier hebben we lijkverbrandingen meegemaakt, de gids heeft ons er veel over verteld, eigenlijk we indrukwekkend. Weer heeft iemand kans gezien een rode stip op ons voorhoofd te zetten, gaat er alleen met een goede scrub af hahaha. De saddhus, heilige mannen, zitten daar alleen maar mooi te zijn verder doen ze niks behalve af en toe hun make up bijwerken en toeristen hun geld af te troggelen. We hebben ook de nepalese wijn geprobeerd, was geen succes, de witte smaakt naar zoete sherry en de rode naar slechte port. De whiskey was een nog grotere desillusie! We hebben wel de momo's ontdekt, nee dat is geen nepalese band maar een soort dumplings met verschillende vulling, heerlijk! En de jujudhau, niks voor jou Gré, brokjesyogurt😁. Morgen vertel il over Bahktapur waar we vandaag aangekomen zijn. Eerst weer even slapen😴

1. Je reisgenoot:
    ❤️
  2. Lianne:
    9 oktober 2019
    Net Portugal😅. Haha, maar dan ander. Super leuk om zo een beetje mee te kunnen reizen. Prachtige foto's 🤩. Geniet ze!
  3. Ingrid Meuwsen:
    9 oktober 2019
    Prima begin van de vakantie! Veel plezier!
  4. Saskia:
    9 oktober 2019
    Ziet er super uit allemaal! Heel leuk om zo mee te genieten
  5. Alfons Alink:
    Erg interessant 🙂,
    Rare snuiters die heilige mannen. 🙄
  6. Ton Rentier:
    10 oktober 2019
    Hier en daar wat viezigheid ?
  7. Han.:
    10 oktober 2019
    Ben ik blij dat ik hier in het weliswaar frisse, doch goed georganiseerde Nederland mijn oude dag kan doorbrengen. Behouden vaart ! PA.
  8. Astrid:
    11 oktober 2019
    Fijn dat jullie niet zelf hoeven te rijden. ;-)